Tu jesteś: START » e-marketing » Strona internetowa w pięć minut

Strona internetowa w pięć minut

Autor: Mariusz Orczykowski | 19-01-2013 | W kategorii: e-marketing
(0)

Strony z kreatorów

Jeszcze parę lat temu realizacją stron internetowych zajmowali się programiści albo amatorzy kodowania HTML czy PHP. Wtedy jeszcze wszystko pachniało nowością i nikt nie wczuwał się w potrzeby użytkownika. Strona była, i to wystarczyło.

W obecnych czasach Internet w Polsce upowszechnił się i wzrosły oczekiwania użytkowników. Mimo zwiększenia doświadczenia użytkowników i ich wymagań co do witryn, wiele firm zdaje się nadal tkwić w duchu dawnych czasów. Zmieniła się tylko dostępność do stron. Dzisiaj aby stworzyć stronę z dawnych lat nie trzeba prosić się programisty, ani tym bardziej znać się na kodowaniu w HTML’u czy PHP. W kilka minut, dzięki prostym kreatorom strony www, firma może stworzyć swoją własną wizytówkę w internecie.

Zróbmy sobie stronę

Łatwość wykonania strony internetowej sprawiła, że wielu decydentów firm realizuje firmowe strony na własną rękę. Nie zdają sobie jednak sprawy, że w realizacji takich stron nastąpił znaczący postęp i decydujące o „być albo nie być” zasady. Te zasady permanentnie ewoluują. Dlatego przyjmuje się, że mniej więcej co dwa lata każda firma powinna odświeżyć swój wizerunek w internecie opierając go na najnowszych technologiach i zasadach. To nie fanaberia, tylko ukłon w kierunku potencjalnych klientów i dążenie do nawiązywania z nimi dialogu na nienarzuconych warunkach. To również pokazanie firmy jako nowoczesnej i dynamicznie rozwijającej się – „Patrzcie, to jest strona na skalę naszych możliwości, i to nie jest nasze ostatnie słowo!” :)

Tymczasem, realizacje stron firmowych, czy to produktowych, czy też usługowych, urosły dzisiaj do rangi rzemiosła, a nawet sztuki. Wymagana jest tu erudycja webowa w takich dziedzinach, jak: marketing, audyt, programowanie, grafika komputerowa, użyteczność i funkcjonalność serwisów, media społecznościowe, copywriting, czy też zachowania konsumenckie i socjologia. Wymagane jest również duże doświadczenie oraz kreatywność.

To znacznie więcej niż klikanie w przyciski: wstaw logo, zmień obrazek, wstaw tekst, dodaj link, zmień kolor tekstu czy tła.

Oddajcie specjalistom to, w czym sami się nie specjalizujecie

Każda firma może mieć swoją wizję własnej strony. To zresztą bardzo dobry początek współpracy ze specjalistami. Tylko trzeba tym specjalistom dać zrobić swoje, aby firmy mogły z serwisów internetowych, specjalnie stworzonych dla nich, czerpać maksymalne korzyści.

Działania w tym temacie na własną rękę w większości (jak nie w każdym) przypadków przyniesie odwrotny efekt od zamierzonego. No chyba, że jedynym celem jest stworzenie po prostu strony dla samej strony.

Tagi: .

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

  • NEWSLETTER

    Aby zapisać się do newslettera, wpisz swój adres email poniżej. Otrzymasz email z informacją, jak potwierdzić subskrypcję.

  • ARCHIWUM

  • KATEGORIE

  • By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close