Pozycjonowanie czy wyłudzanie – czyli jak nie dać się oszukać! – cz.5
Czego żądać od firmy pozycjonującej?
- Pisemnej oferty, w której będą wyjaśnione pojęcia związane z pozycjonowaniem strony, lista wybranych słów kluczowych, wg których ma być pozycjonowana strona, analiza konkurencji i aktualnej pozycji domeny w wynikach wyszukiwania. Poza tym oferta powinna zawierać informację o planowanych zmianach w treści i kodzie strony. Nie może też zabraknąć informacji o sposobie naliczania opłat za usługę (jednoznaczny cennik z wyjaśnieniem i uzasadnieniem naliczonej stawki).
- Bezwzględnie pisemnej umowy. W umowie muszą być zawarte punkty:
- Gwarancja etycznego pozycjonowania, że działania firmy pozycjonującej nie doprowadzą do usunięcia przez Google Twojej strony z indeksowania. Musi być też wzmianka, że jeśli strona zostanie ukarana lub usunięta z indeksów Google, firma pozycjonująca pokryje wszelkie straty z tego tytułu.
- Zapewnienie, że firma nie podejmie się usługi pozycjonowania na rzecz konkurencji na te same słowa kluczowe, co Twoje. Dublowanie (pozycjonowanie tych samych słów, fraz dla kilku innych firm) jest nieetyczne.
- Wymienione osoby z imienia i nazwiska, które będą miały dostęp do Twojego serwera na czas trwania usługi.
- Gwarancji zachowania poufności, co do danych uzyskanych w trakcie pełnienia usługi.
Jeśli firma nie chce zgodzić się na któryś z punktów, nie należy podpisywać z nią umowy.
Wskazówki zawarte w pięciu częściach pomogą Ci wybrać odpowiednią firmę pozycjonującą, unikając niepotrzebnych strat. Najlepiej jednak, jeśli pozycjonowaniem zajmie się firma z polecenia przez kogoś zaufanego, kto już korzystał z tego typu usług.
Pamiętaj, że strona to tylko narzędzie do pozyskania nowych klientów. Natomiast ilu będziesz ich miał, zależy od pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwarki.