Tu jesteś: START » SEM | SEO » Pozycjonowanie czy wyłudzanie – czyli jak nie dać się oszukać! – cz.4

Pozycjonowanie czy wyłudzanie – czyli jak nie dać się oszukać! – cz.4

Autor: Mariusz Orczykowski | 04-05-2012 | W kategorii: SEM | SEO
(0)

Co powinno wzbudzać Twoje podejrzenia?

    1. Jak już wspominałem we wcześniejszych wpisach, firmy z tanimi ofertami pozycjonowania nie należą do najuczciwszych. Ostatnio modne stały się ogłoszenia na Allegro. Absolutnie nie twierdzę, że nie ma tam uczciwych ofert. Niemniej jednak bardzo łatwo na aukcjach usług tego typu natknąć się na nieuczciwych pozycjonerów. Jeśli oferta jest bardzo atrakcyjna i jednocześnie bardzo tania, dowiedz się, dlaczego. Nie ufaj tłumaczeniom, że jest to oferta specjalna itp.
    2. Jeśli firma gwarantuje pierwszą pozycję. Jak już wiesz, nie mogą tego zagwarantować (no chyba, że pozycjonowana fraza jest wystarczająco długa, żeby nikt przedtem jej nie pozycjonował).
    3. Jeśli firma zapewnia, że osiągnięte pozycje na dane frazy, będą stałe, niezmienne, stabilne. Równie dobrze mogłaby zapewnić słoneczną pogodę przez cały rok.
    4. Jeśli firma twierdzi, że wypozycjonuje Twoją stronę w kilka dni. Pozycjonowanie to nie wyścigi formuły 1. Tutaj, aby osiągnąć pierwszą pozycję, trzeba systematycznej pracy. A i to może być jeszcze zbyt mało. Pierwsze efekty mogą być widoczne po kilku tygodniach, a na dobre wyniki będzie trzeba poczekać kilka miesięcy.

  • Możesz natknąć się na firmy, które oferują pozycjonowanie jednorazowe. To tak jakbyś na całe swoje życie miał otrzymać jednorazowo posiłek. Daleko raczej na tym byś nie pociągnął ;).
  • Jeśli firma powołuje się na współpracę z Google. Firma Google nie współpracuje z żadną firmą, która zajmuje się pozycjonowaniem.
  • Jeśli firma będzie chciała pozycjonować Twoją stronę bez dokonywania w niej jakichkolwiek zmian. Ciekawe, jaką pozycję osiągnąłby Andrzej L. w Samoobronie, gdyby specjaliści od wizerunku nie dokonali na nim przemiany… Bez zmian można coś osiągnąć, ale ze zmianami osiągniesz to szybciej i lepiej.
  • Jeśli firma zaoferuje Ci konkretną cenę za pozycjonowanie, zanim spojrzy w Twój kod źródłowy i nie zapozna się z popularnością fraz.
  • Jeśli do rozliczenia za pozycjonowanie organiczne (naturalne) używa pozycji Twojej strony, uzyskanych w płatnych boksach tzw. linków sponsorowanych. Najczęściej łatwiej i szybciej jest osiągnąć dobrą pozycję linków sponsorowanych w boksach reklamowych, niż w naturalnych. Nieuczciwe firmy pozycjonujące mogą zainwestować w płatne linki, po to, by wyłudzić od Ciebie więcej pieniędzy za bądź, co bądź dobrą pozycję w wyszukiwarce.
  • Firma nie chce podzielić się informacjami, w jaki sposób pozycjonuje i jakie działania będzie podejmować, tłumacząc się tajemnicą firmy. Każda firma ma swój sposób pozycjonowania, ale Ty, jako klient masz prawo wiedzieć, jakie działania będą podejmowane. To tak, jakby lekarz zasłaniając się tajemnicą lekarską nie powiedział Ci, w jaki sposób i na co chce Cię leczyć.

 

  1. Pozycjonowanie czy wyłudzanie – czyli jak nie dać się oszukać! – cz.1
  2. Pozycjonowanie czy wyłudzanie – czyli jak nie dać się oszukać! – cz.2
  3. Pozycjonowanie czy wyłudzanie – czyli jak nie dać się oszukać! – cz.3
  4. Pozycjonowanie czy wyłudzanie – czyli jak nie dać się oszukać! – cz.4
  5. Pozycjonowanie czy wyłudzanie – czyli jak nie dać się oszukać! – cz.5

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

  • NEWSLETTER

    Aby zapisać się do newslettera, wpisz swój adres email poniżej. Otrzymasz email z informacją, jak potwierdzić subskrypcję.

  • ARCHIWUM

  • KATEGORIE

  • By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close