Tu jesteś: START » SEM | SEO » Pozycjonowanie czy wyłudzanie – czyli jak nie dać się oszukać! – cz.3

Pozycjonowanie czy wyłudzanie – czyli jak nie dać się oszukać! – cz.3

Autor: Mariusz Orczykowski | 08-04-2012 | W kategorii: SEM | SEO
(0)

Sprawdź zanim zdecydujesz:

  • Czy na stronie firmowej, są podane dokładne dane firmy (nazwa, adres, REGON i NIP). Ich brak może oznaczać, że to firma tzw. „krzak”.
  • Od kiedy firma działa na rynku. Doświadczenie w pozycjonowaniu ma ogromne znaczenie. Uważaj na młode firmy. Twoim kosztem będą zdobywać doświadczenie, a ich skuteczność może być dość przypadkowa.
  • Jaką opinię ma dana firma? Możesz to sprawdzić np. na forach dyskusyjnych. Jeśli nie znajdziesz interesujących informacji, zadaj pytanie, czy któryś z forumowiczów zna daną firmę i co o niej sądzi.
  • Wyślij zapytania ofertowe do kilku firm i oceń ich profesjonalność na podstawie odpowiedzi na pytania. Jakie pytania zadawać, proponuję w dalszej części tego artykułu.

Kto pyta, nie błądzi

Nie bój się zadawać pytań. Zanim podejmiesz decyzję, zbierz od firm pozycjonujących niezbędne informacje. W końcu od tego zależy Twoja przyszłość. Oczekuj kompetentnych, zrozumiałych i konkretnych odpowiedzi. Oto kilka pytań, które powinieneś zadać firmom. Odpowiedzi (lub ich brak) pomogą Ci w podjęciu trafnej decyzji.

  • Czy jakieś zmiany na stronie będą konieczne? Odpowiedź powinna być twierdząca. Bez zmian nie można optymalizować strony internetowej pod określone słowa kluczowe. Jeżeli firma zdecydowanie powie, że nie ma konieczności ingerowania w stronę, to jest to sygnał do zakończenia współpracy.
  • Jakiego typu zmiany na stornie mogą zostać wprowadzone do polepszenia pozycji w wyszukiwarkach? Standardem powinno być zmiany dokonane w nagłówkach, treści, podpisach pod zdjęciami i w meta tagach oraz poprawienie komunikacji pomiędzy podstronami tzw. linki wewnętrzne. Z pewnością powinieneś omijać firmy, które albo unikają odpowiedzi, chowając się za tajemnicą firmy, albo oferują nieetyczne metody takie jak: niewidoczny tekst pisany czcionką w kolorze tła lub maksymalnie pomniejszony, słowa kluczowe w komentarzach lub umieszczenia na dole podstron linków zewnętrznych do innych witryn, które należą do tzw. farmy linków.
  • Czy jest możliwość zastosowania spamerskich metod pozycjonowania dla bardzo popularnych słów kluczowych? Podchwytliwe pytanie, które może zdradzić daną firmę, że stosuje nieetyczne metody pozycjonowania. Jeżeli odpowiedź będzie choćby dopuszczająca takie metody, to lepiej zakończ dalsze kontakty z tą firmą.
  • Czy firma może zagwarantować pozycję w pierwszej trójce wyników wyszukiwarek? Jak już wiesz, nikt tego nie może uczynić. Jeżeli jednak firma da Ci taką gwarancję, to możesz zacząć szukać kolejnej firmy.
  • Jakie dalsze działania, po optymalizacji strony podejmujecie?
  1. Pozycjonowanie czy wyłudzanie – czyli jak nie dać się oszukać! – cz.1
  2. Pozycjonowanie czy wyłudzanie – czyli jak nie dać się oszukać! – cz.2
  3. Pozycjonowanie czy wyłudzanie – czyli jak nie dać się oszukać! – cz.3
  4. Pozycjonowanie czy wyłudzanie – czyli jak nie dać się oszukać! – cz.4
  5. Pozycjonowanie czy wyłudzanie – czyli jak nie dać się oszukać! – cz.5

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

  • NEWSLETTER

    Aby zapisać się do newslettera, wpisz swój adres email poniżej. Otrzymasz email z informacją, jak potwierdzić subskrypcję.

  • ARCHIWUM

  • KATEGORIE

  • By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close