Tu jesteś: START » e-marketing » Jak stworzyć skuteczną stronę firmową? – cz.2 Oprawa graficzna

Jak stworzyć skuteczną stronę firmową? – cz.2 Oprawa graficzna

Autor: Mariusz Orczykowski | 08-03-2013 | W kategorii: e-marketing
(0)

z_jssitkzpg

Oprawa graficzna skutecznej strony internetowej powinna:

  • być tłem dla treści, a gdzie jest potrzeba, podkreślać lub wzmacniać przekaz tej treści;
  • być zamieszczana w konkretnym celu i miejscu;
  • zachować spójność kolorystyczną jak i geometryczną pomiędzy poszczególnymi elementami;
  • być dostosowana charakterem do grupy docelowej;
  • wpływać na zwiększenie czytelności strony;
  • wspierać i ułatwiać nawigowanie po stronie;
  • wpływać na zwiększenie wiarygodności w internecie firmy.

Strona www, to Twoje internetowe biuro. W tym biurze gościsz lub będziesz gościł swoich potencjalnych klientów. To w jaki sposób Twoje produkty czy usługi, a przede wszystkim Twoja firma będzie postrzegana, zależy m.in. od wyglądu strony.

Grafika z charakterem

Nie chodzi tu wcale o to, by szata graficzna emanowała pięknem. Ma być przyjemna dla oka i „coś” sobą przekazywać klientowi – mieć cel. Dobrze jeśli odzwierciedla charakter i klimat Twojej firmy. Przestrzegam przed wspaniale prezentującą się grafiką, np. zdjęciami nowoczesnego i przestrzennego biura, jeżeli posiadasz małe biuro o obdrapanych ścianach, z odchodzącą tapetą i zadeptaną wykładziną. Jeśli klient najpierw zobaczy pięknie prezentującą się stronę, wyrobi sobie pewne wyobrażenie o Twojej firmie, które w zderzeniu z rzeczywistością może wzbudzić nieufność do niej i w ostatecznym rozrachunku stracisz bezpowrotnie klienta.

Grafika jako listonosz

Wszystko jest możliwe do zaprojektowania, ale musisz ściśle trzymać się reguł, które określa Twoja grupa docelowa. Jeśli oferujesz usługi pogrzebowe, to stosowanie pstrokatych kolorów i skaczących animowanych napisów typu: „Kup dwa nagrobki, a trzeci otrzymasz gratis”, jest raczej nie na miejscu i z pewnością klienci poszukają kogoś mniej krzykliwego. Układ graficzny musi być wyważony, dostosowany do grupy docelowej, zamieszczonych treści, jak i przekazu Twojej firmy.

Któregoś dnia po realizacji strony dla klienta, postanowiłem pochwalić się nią swojemu koledze. W odpowiedzi otrzymałem wiadomość, że storna jest ok., chociaż jest taka zwyczajna, bez szaleństw. Początkowo niepokoiła mnie ta opinia i przez myśl przeszło mi nawet, żeby coś poprawić w projekcie. Ale w końcu zrozumiałem, że ów kolega patrzył  oczami oczekiwań względem moich umiejętności graficznych, a nie oczami klienta. Nie brał pod uwagę, grupy docelowej, konkurencji (na tle której de facto,  strona graficznie mocno się wyróżniała) przekazu jaki niosła strona. To za sprawą tego, że sam nie był grupą docelową. Ocenił stronę oczami widza, a nie potencjalnego klienta. Zostawiłem stronę taką jak ją stworzyłem. Po kilku miesiącach okazało się, że zleceniodawca dzięki stronie zyskał kilkakrotnie więcej klientów, niż przed jej stworzeniem. Choć grafika na tej stornie nie grała pierwszych skrzypiec, to mimo wszystko odegrała ważną rolę będąc tłem dla solisty, jakim był tekst przygotowany na tę stronę. Ale o tym później.

Grafika jako asystent treści

Nie zawsze strona musi wyglądać jakby wyszła z salonu piękności, żeby była skuteczna. A często nawet nie powinna, aby zbytnio nie rozpraszać użytkownika i nie odsuwać od ważniejszego elementu strony – treści. Wystarczy, że trafia w gust klientów i koreluje z ofertą firmy.

Grafika estetyczna

Warto zachować odpowiednią przestrzeń pomiędzy elementami strony. Dobrze zastosowane proporcje zwiększają estetykę i czytelność strony.

Kolorystyka jako spaw komunikacji

Lepiej unikaj pstrokatych kolorów i nadmiernej animacji. Chyba, że Twoimi odbiorcami są dzieci lub młodzież. Wszystko zależy od grupy docelowej i oferty. Ważne jest, żebyś wiedział do kogo kierujesz swoją ofertę i dostosował elementy strony do tych osób.

Grafika na giełdzie wiarygodności

Pamiętaj, że dobrze opracowana szata graficzna strony znacząco wpływa na zwiększenie wiarygodności Twojej firmie w internecie. Nie wiedzieć czemu, często aspekt wiarygodności pomijany jest przez decydentów w trakcie realizacji strony. Badania jakie przeprowadził Uniwersytet Stanford B.J. Fogg świadczą o tym, że design ma zdecydowany wpływ na ocenę wiarygodności strony, a co za tym idzie firmy. Według tych badań wiarygodna strona charakteryzuje się profesjonalnym wyglądem, lepszej jakości – po prostu wygląda wiarygodniej. Natomiast na niski wskaźnik wiarygodności strony wpływa nieprofesjonalny wygląd, niechlujny albo sprawiający wrażenie stworzonej strony w pięć minut.

  1. Jak stworzyć skuteczną stronę firmową? – cz.1 wstęp
  2. Jak stworzyć skuteczną stronę firmową? – cz.2 Oprawa graficzna

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

  • NEWSLETTER

    Aby zapisać się do newslettera, wpisz swój adres email poniżej. Otrzymasz email z informacją, jak potwierdzić subskrypcję.

  • ARCHIWUM

  • KATEGORIE

  • By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close