Tu jesteś: START » e-marketing » Firmowa strona internetowa – koszt czy inwestycja?

Firmowa strona internetowa – koszt czy inwestycja?

Autor: Mariusz Orczykowski | 24-11-2012 | W kategorii: e-marketing
(0)

inwestycja w firmową stronę www

Firma, aby móc rozwijać się musi inwestować. Np. zatrudnia nowego sprzedawcę. Wybiera spośród kandydatów tego jedynego, który rokuje na szybki zwrot inwestycji. Stwarza mu dogodne warunki pracy, wyposaża w nowy sprzęt. Dalej szkoli go, aby był efektywniejszy. Wszystko po to by zwiększyć zyski. Rentowność takiej inwestycji to stosunek kosztów do przychodów.

Firmowa strona internetowa jest jak sprzedawca i powinna być traktowana z nim na równi jako inwestycję w biznes a nie koszt. Witryna www jest dostępna przez całą dobę. Bardzo często stanowi pierwszy kontakt klienta z firmą. To ogromny potencjał, który najczęściej jest niewykorzystywany.

Niestety, co widać doskonale w sieci i w relacjach z decydentami, witryny www zazwyczaj nie są uważane za strategiczny zasób, który wart jest poważnych inwestycji oraz uwagi. Firmy traktują swoje strony jako zło konieczne, jak bezużyteczną maskotkę, której jedynym chyba zadaniem jest cieszyć oko prezesa. Często pod wpływem impulsu zapada decyzja o powstaniu firmowej strony. Nie wynika z przygotowanej strategii, dobra klienta, tylko najczęściej wpływ ma na to konkurencja. Dlatego tworzenie strony firmowej tylko dlatego, że konkurencja też ma swoją stronę, to nic innego jak generowanie kosztów. To jakby kupić dla firmy fiata 126p. Niby samochód, ale czy nadaje się do celów biznesowych, albo reprezentacyjnych?

To poważne przeoczenie, ponieważ firmowa strona internetowa przy stosunkowo niskich kosztach, może być najbardziej dla firmy rentowną inwestycją. Aby firmowa strona stała się inwestycją a nie kosztem, wystarczy ją odpowiednio i umiejętnie zaplanować, wyznaczyć jej cele oraz przekształcić z myślą o realizacji tych celów. Oczywiście funkcjonalność i treści na stronę bezwzględnie powinny być przygotowane dla użytkowników (potencjalnych klientów), a nie dla pociechy prezesa. Poważne potraktowanie firmowego serwisu przyniesie maksymalizację zysków z tej inwestycji.

Jeśli przedsiębiorcy chcą aby klienci traktowali ich firmy poważnie, muszą równie poważnie podejść do jej wizerunku w internecie. Zadziwia fakt, że potrafią przeznaczyć sporą część budżetu na reklamę w innych mediach i zadbać w nich o najmniejszy szczegół.  To oczywiście jest dobre posunięcie, ale są to mniej rentowne inwestycje w stosunku do dobrze przygotowanej strony internetowej. Te działania powinny być poprzedzone serwisem nastawionym na zwiększenie stopy konwersji. Wszystko razem przyniesie firmie wielokrotnie więcej zysków.

Obecnie w dobie internetu reklama bez dobrej strony internetowej jest jak wyszczerbione koło zębate. Może coś załapie, ale z pewnością nie będzie funkcjonować  dobrze, jakby mogło.

Zachęcam do inwestowania w dochodowe serwisy, a nie tworzenia sobie dodatkowych kosztów.


DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

  • NEWSLETTER

    Aby zapisać się do newslettera, wpisz swój adres email poniżej. Otrzymasz email z informacją, jak potwierdzić subskrypcję.

  • ARCHIWUM

  • KATEGORIE

  • By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close